Vânzători de la Dumnezeu

Share Button

Atunci când ești abordat de un vânzător, telefonic sau direct, îți poți da seama din primele clipe cu cine comunici. Pentru că aceștia se împart în două categorii mari:vanzator

  • Vânzători de la Dumnezeu
  • Vânzători instruiți

În prima categorie întră cei care nu au făcut școală de vânzător, nu au citit cărți, nu cunosc tehnici și nici nu înțeleg, de cele mai dese ori, cum le reușește asta. În această categorie intră copiii, care reușesc să ne vândă ideea lor, necesitatea sau moftul. Tot aici putem să îi regăsim pe unii antreprenori care au venit cu un produs sau un serviciu și povestesc despre el așa încât nu poți să nu îl cumperi. Se întâmplă asta pentru că aceștia cred în ceea ce vând, iubesc ceea ce fac și nu au nici un dubiu în valoarea la ceea ce promovează.

Cea de a doua categorie îi are pe acei vânzători care sunt întâlniți în magazine, la deservire sau cei care ne contactează zilnic la telefon pentru a ne propune produsele sau serviciile lor.

În mare parte, această “castă” mai poate fi numită “telefoniști” sau “incasatori de bani”. Motivul e clar: de cele mai dese ori ei informează la telefon sau incasează bani în magazin. Pentru că a vinde înseamnă a convinge un potențial client în faptul că anume de la voi el trebuie să procure produsul sau serviciul de care are nevoie.

Acești așa numiți prezentatori de produse sau servicii vorbesc în baza unui scenariu (caz în care compania are grijă de ei) și asta îi ajută să meargă pe un drum mai usor în comunicarea cu viitorul beneficiar. Aceste fraze învățate ca o poezie sunt un instrument bun, însă este important să înțelegem că ele au scop și un “termen de valabilitate”. Copii fiind, exersând mersul pe bicicletă, o perioadă am avut nevoie de roțile ajutătoare care ne-au oferit încrederea pentru a simți mersul. Îndată ce sprijinul pe aceste roți era tot mai mic, ele au fost eliminate, iar astăzi mergem în viteză fără vreo frică de a cădea și cu posibilitatea de a manevra bicicleta la dorință și în dependență de situație.

Același lucru ar trebui să se întâmple și cu aceste scenarii de vânzări – ele au scopul de a oferi siguranța primilor sute de metri parcurși. Păcatul e ca mulți vânzători și după ani buni și sute de kilometri mai dau senzația, în discuția lor, că au roțile ajutatoare aproape de ei.

Scenariul ar trebui să fie doar o hartă prin intermediul căreia înțelegi punctele de trecere și nu o poezie pe care o reciți. Iar pentru asta trebuie să simți produsul despre care vorbești, compania din care faci parte, clientul cu care comunici și nu în ultimul rând să TE simți stăpân al situației. Dar despre rolul de stăpân vorbim într-un alt articol.

Astăzi scoate roțile ajutătoare, iar dacă ești un vânzător de la Dumnezeu, desenează-ți o hartă pentru că te va ajuta să nu rătăcești și să economisești energie.

Share Button
1524 Total Views 2 Views Today