Top 6 greșeli în comunicarea și vânzările online

Share Button

De mai bine de 2 luni trăim într-un nou format. Atât companiile cât și clienții au acceptat condițiile noi de viață, dar nu toți au reușit să se adapteze noilor reguli de joc.

În fiecare zi se cheltuie bugete pe promovare, care, cel mai des, se duc în vânt. Și asta pentru că vânzările nu cresc proporțional cu aceste investiții. De ce? Iată câteva motive, de care dacă s-ar ține cont, rezultatele ar fi net superioare.

VITEZA DE RĂSPUNS
Atunci când un potențial client scrie un mesaj pe una din rețelele sociale, asta presupune un interes. Acesta, în proporție de 90% vine din emoție sau necesitate urgentă. Dacă nu i se răspunde în maxim 30 minute, cu o probabilitate de 80% el se va stinge sau va găsi o alternativă. Oare aceste cifre nu spun suficient de cât de mult pierde compania dacă nu răspunde imediat?

Comunicarea pe rețelele sociale presupune, în mod obligatoriu, angajarea unei persoane care să fie disponibilă 24/7/365 pentru a răspunde mesajelor. Asta în cazul în care chiar ne interesează vânzările și ne arde.

ADRESAREA
Online-ul nu presupune că ne putem permite să comunicăm cu un potențial clien la TU, chiar dacă vedem profilul acestuia. Orice adresare este la Dvs. și asta ține atât de cultura poporului nostru, cât și de educție/bun simț. Mai mult decât atât, oamenii cu un statut social mediu minus au nevoie de această importanță mai mult chiar decât cei cu un statut social înalt.

TONUL DISCUȚIEI
Indiferent de produsul sau resviciul pe care îl vindem, în comunicarea online, tonul trebuie să fie unul prietenos, dar respectuos. Bunele maniere de salut, adresare pe nume și păstrarea distanței sociale nimeni nu le-a anulat. Și oricât de inovatoare sau tânără ar fi compania, discuția trebuie să fie în limitele decentului.

SCENARIUL DE VÂNZARE
Acest termen a fost atât de profanat, încât unii au și uitat scopul lui. Scenariu presupune, în primul rând, salut și adresare pe nume la FIECARE CLIENT. Tot aici avem mesajul de vânzare, Scopul oricărei comunicări, până la urmă, este schimbul de bani pe produs sau serviciu. Deci, discuția trebuie să aibă un fir logic, care va duce în final la vânzare. Fără un scenariu bine pus la punct, orice comunicare rămâne a fi un soi de informare. Iar pentru asta bani nu se plătesc.

LIVRAREA
Unii antreprenori la început de cale își permit să facă personal livrările și aici totul e ok. Dar în momentul în care pentru acest serviciu sunt antrenați curierii, vine începutul sfârșitului afacerii. De ce? Probabil pentru că nu ținem cont de câteva detalii importante.

Cum arată acel curier, care este primul contact fizic al companiei noastre cu clientul? Ce vorbește el în momentul livrării? Cât este de binedispus? Cât de punctual este? Cum răspunde la nemulțumirea unui client? Acest client va dori să revadă curierul nostru a doua oară? Dacă răspunsul este negativ, opriți publicitatea și nu mai faceți vânzări.

ATITUDINEA
Este un aspect care ține atât de comunicarea online, unde pe alocuri, în rol de client, simțim că ni se răspunde de parcă ar dori să scape de noi cât mai repede, cât și de atitidinea vânzătorului care discută detaliile la telefon, când este prins nu în cel mai potrivit moment. Atitudinea curierului care este informat la ușă că se dorea achitarea cu cardul, iar el nu era pregătit de asta. Sau când mărimea comandată nu coincide. Adevărata față a companiilor nu este cea când totul e bine, ci în situațiile de criză. De acest cuvânt simplu și complex, totodată, depinde LTV-ul unui potențial client, adică câți bani va cheltui el în compania noastră pe parcursul vieții.

Dacă ținem cont de aceste punte enumerate mai sus, avem șanse nu doar să trecem cu brio de criză, dar să și mușcăm serios din turta pieții pe domeniul în care concurăm.

Vânzări mari și rezultate pe măsură să aveți!

Dacă ți-a părut util acest articol și crezi că prietenii tăi ar trebui să știe despre aceste detalii, fă un share. Mulțumesc!

Share Button
1207 Total Views 1 Views Today