STARTUL CORPORATIȘTILOR sau cum să nu arunci banii companiei pe geam

Share Button

Cele peste 10 cereri de training de public speaking corporativ din ultimele săptămâni m-au făcut să meditez la oratoria din domeniul corporativ. Însă cum meditația în grup e mai benefică, presupun eu, zic să facem un pic de lumină.

Prima întrebare e: De ce brusc, într-un moment, lumea corporatistă s-a făcut  interesată de public speaking?oratorie corporativa

– Se prea poate că, ușor-ușor, piața noastră (cea mai mare parte) trece de la necesitatea training-urilor care își fac efectul imediat (ex. vânzări, marketing, management) la training-urile ce dezvoltă abilități și au impact asupra competențelor ce asigură succesul de lungă durată.

S-ar mai putea ca acest aspect să fie legat și de faptul că am început să realizez cât de plictisitoare poate fi prezentarea unui produs, oricât de bun ar fi el, dacă vorbitorul nu deține cel puțin cunoștinte primare despre oratorie. Și aici nu vorbim despre cei care, prin prisma profesiei, sunt meniți să reprezinte compania, fiind fața ei, cu mesaj, cu tot. Iar directorii și proprietarii care în ultimul timp ies tot mai des din umbra businessului sunt, uneori, nevoiți să vorbească la diferite conferințe și întâlniri și să mențină nivelul înalt al companiei pe care o reprezintă.

A doua întrebare: Cine, într-o companie, are nevoie de oratorie?

– Răspunsul evindent este: ȘEFUL, de cele mai multe ori! De ce? Pentru că a fost la un training sau a citit  o carte, a înțeles că e important și a decis, comandant al oștirii, că toți ostașii trebuie să treacă această probă.

Aici însă e important să ne întrebăm: Au ele, oștirile, cu adevărat nevoie de abilități oratorice? Cine anume? Care dintre manageri: cei din prima linie, din top management? Pentru că aici apare o altă problemă și anume: cine va fi prezent în sală?

Știm că nu se recomandă ca angajați de diferite niveluri să fie prezenți în aceeași sală. Motivul e simplu: descătușarea în comportamentul fiecăruia dintre ei, atunci când în sală sunt superiori sau inferiori de poziție.

Și încă ceva: Scutiți-mă, vă rog, de oameni care știu tot și scutiți-vă compania de oameni care nu au nevoie de nimic și merg la instruiri doar ca să muncească cu o zi mai puțin. (Nu o spun pentru că nu aș putea să conving pe cineva din cei prezenți  că oratoria e importantă, dar efectul e pe termen scurt)

Întrebarea numărul trei: Ce dorim să oferim: lecție sau training, teorie sau practică?

– În acest context vine și răspunsul pentru cei care mă întreabă despre aceste traininguri, și despre câți oameni pot participa în grup. Este evident faptul că într-un grup de 10-12 persoane, în care fiecare reușește cel puțin odată să iasă în fața publicului și să primească cel puțin o evaluare personală, eficiența este maximă. Grupurile ce depășesc 15 persoane sunt mai mult un soi de participări la loterie unde, dacă ai noroc, ajungi să fii printre cei care au reușit să guste din practică.

Încă o întrebare: Cine achită instruirea?

– Părerea mea e binecunoscută – 50/50. Respect proprietarii și directorii care achită instruirile celor din companie. Dar, din păcate, subconștientul nu poate fi mințit. Trebuie să recunoaștem că atunci când participantul achită orice sumă, cât de mică, din propriul buzunar, atât așteptările cât și implicarea cresc proporțional și câștigă calitate.

Știu o mulțime de participanți la trainigurile și seminarele noastre care își achită singuri intruirea. 100%. Și uneori acea instruire i-a costat mai mult de jumătate din salariu. Jos pălăria în fața voastră!

O ultimă întrebare: Cât să dureze instruirea?public speaking

După mine – veșnic. Pentru că e oratorie. Iar ea se învață din practică. Zi de zi. Iar pentru un training e suficient cel puțin o zi. Cu toate că în două zile de intruire avem și evaluări ale materialelor video, și prezentări repetate, și comparația dintre cum am venit și cum plecăm de la curs.

Sunt sigur că mai există subiecte de discuție, iar  întrebările vor mai apărea pe parcurs. Speranța mea este că odată cu acest val de instruiri corporative ce urmează să le livrez în această vară să crească și numărul de răspunsuri, care vor fi din ce în ce mai detaliate și cu multe exemple de succes în spate.

Oratorie plăcută!

 

Share Button
918 Total Views 1 Views Today