Prezentarea corporativă

Share Button

Atunci când vorbim despre o prezentare corporativă sunt puse în joc cărți mari. De fapt, sunt două scenarii:
1.În cazul în care prezentarea trece cu succes, compania dvs. are un client în plus, iar dvs. –bonusuri.
2.În alt caz… veți mai asista la o prezentare, a șefului, care vă va explica multe; sau nu atât de multe, dar foarte clar.

Pentru a avea parte de primul scenariu, preferabil pentru atingerea succesului personal și al companiei,  iată cîteva propuneri:

– Fixați foarte clar țelul prezentării.
Ce doriți să transmiteți prin această prezentare? Cu ce  pleacă  publicul? Care sunt acțiunile ce trebuie să le întreprindă? Răspunsul la aceste întrebări vă va ajuta să faceți o prezentare cu adevărat profesionistă.

– Priviți prezentarea cu ochii publicului.
Acesta  nu este interesat de mărimea oficiului, a companiei sau a listei de clienți. Oamenii  se vor întreba, cum le puteți rezolva problema lor personală.

– Cu cât mai puțin, cu atât mai bine.
Știm bine cum arată majoritatea prezentărilor corporative: cu sute de slide-uri, mii de cifre și scheme. Aceasta înseamnă din start că majoritate lor vor fi neglijate de public, informația memorizându-se pe bucăți și în mod neorganizat. Concentrați-vă pe detalii importante, puține și esențiale.

– Respectul pentru concurență.
În încercarea de a ne ridica în fața publicului, avem tendința de a călca pe numele concurenților. Iar aceasta e tactica celor slabi, una  respinsă de către  public. Or, dacă suntem o companie sigură pe propriile forțe, atunci aceste trucuri nu sunt necesare.

– Priviți problema sub un alt unghi.
Încercați aceeași prezentare, pe care oricine ar oferi-o publicului după un anumit standard, să o livrați în alte condiții. Diferențierea—iată  cuvântul- cheie.
Cum ați putea prezenta statistica plictisitoare altfel decât niște cifre uscate? De exemplu,  “100.000 de participanți” sunt doar niște cifre, însă dacă spunem „echivalentul a 10 stadioane Zimbru”, în față avem o cu totul altă imagine.

– Practicați și încă odată, practicați.
Aceasta  se face cu mult înainte de ziua X, pentru a  reuși  să eliminați gesturile necongruente, repetițiile inutile și să formați legăturile naturale dintre fraze și gânduri.

Drept urmare a tuturor acestor „măsuri de siguranță” va fi realizată o prezentare de excepție , care va implica  clienți fericiți, un șef împlinit și un  prezentator avansat.

Oratorie plăcută!

 

Share Button
798 Total Views 2 Views Today