Micul vânzător de la Peco

Share Button

Situația era următoarea:croissant

Intru în magazinul unei stații peco. Întreb vânzătoarea, care vorbea calmă la telefonul mobil, dacă au ceva de mâncare. Fără să se streseze prea mult și să întrerupă în vreun fel discuția telefonică, îmi aruncă un simplu și sigur “Nu!”. Eu insist prin a întreba, poate totuși se găsește ceva? Ea deranjată de insistența mea, îmi mai spune odată: Vă zic, domnule, că nu avem nimic.

În tot acest timp lângă ea stătea un băiat de vreo 10-12 ani care, urmărind discuția noastră, sare la un moment dat de după tejghea și, parcă în încercarea de a o convinge pe mama și dorința de a-mi oferi o soluție, strigă: Croissant! Avem croissante acolo!

Am mers la raft și am luat 2 bucăți. M-am întors la doamna neVânzătoare, scot banii din portmoneu și îi spun scurt: În magazinul ăsta este un singur vânzător și acela, desigur, nu ești dumneata.

De câte ori ați reușit să urmăriți vânzătorii care din toate puterile încearcă să convingă clienții despre faptul că aceștia nu pot găsi la noi ceea ce caută?

Se întâmplă peste tot, în toate sectoarele. Și e legat cumva de motivația vânzătorilor, desigur, care își iau la sfârșit de lună salariul, indiferent de ce și cât vor vinde. Și acești, corect numiți, “incasatori” de bani, nu fac altceva deciât să ne ducă businessul în jos.

Acel copil nu are plan de vânzări. El nu știe ce e ăla KPI. El nu știe ce e ăla salariu, probabil.

Însă ce a simțit cu siguranță e faptul că necesitatea clientului trebuie satisfăcută, indiferent de ce resurse dispunem. Sau, cel puțin să îi propunem alternative.

Și asta nu costă nimic ca bani, dar aduce atât de mult ca și rezultat.

Unde e copilul din noi, vânzătorii maturi, care ne-am plafonat de teorie, formule și reguli uitând de practica vieții?

Pe 7 iulie AngryBusiness lansează un nou curs pentru cei orientați spre rezultate în vânzări și clienți mulțumiți. Agenda o puteți VEDEA AICI!

Share Button
2430 Total Views 2 Views Today