Cum să vinzi un pix la interviu

Share Button

Istoria acestei idei năstrușnice de a vinde un pix la interviul de angajare în funcție de vânzător rămâne o enigmă.pix Cert e faptul că tot mai mulți angajatori încearcă să o pună în aplicare și tot mai puțini candidați trec cu brio de această probă.

Care este, de fapt, scopul acestui exercițiu? Doar nu se așteaptă nimeni că acolo, în timpul interviului, acelui candidat chiar îi va reuși să vândă un pix.

Pe lângă emoțiile naturale ce le simți în acel moment, pe lângă frica de a nu lua jobul la care ai aplicat, e important să înțelegi la ce se așteaptă cel care te-a provocat.

La ce mă aștept eu în acel moment, este să văd abilitatea ta de comunicare. Abordarea subiectului de vânzare poate avea diferite aspecte. Ținând cont de context și de cine este în fața ta ca statut sau ca și companie, poți utiliza una din tehnicile de vânzare de mai jos.

  1. Înainte de a începe comunicarea cu clientul, după ce ți-a înmânat pixul spre vânzare, iai toate pixurile de la el de pe masă și apoi vii cu următorul scenariu:
    Bună ziua domnule Xulescu, am aici un contract și un bon de 10,000 euro spre semnare. Pentru a obține acești bani vă rog să lăsați semnătura dvs aici.
    Clientul, evident, nu are un pix, de aceea este impus să apeleze la pixul tău, pe care îl poți propune la un preț simbolic.
  2. O altă situație pentru care e necesar să înțelegeți că e nevoie de ceva „putere” psihologică, impune clarificarea necesității clientului.
    Bună ziua, domnule Xulescu. Spuneți-mi vă rog, utilizați dvs acum un pix pentru semnarea de acte? Nu am de gând să vă vând acest pix pentru că nu aveți nevoie de el la moment. Însă vom fi bucuroși să vă oferim asistența necesară. Scopul nostru este, în primul rând, un client fericit și numai după asta interesul firmei.
    Acest dialog nu face altceva decât să dea de înțeles cleintului că veți fi un bun negociator și prieten al clientului acelei companii.
  3. Dacă vreți să uimiți cu adevărat și e un post vacant pe care nu aveți cum să îl ratați, cu o probabilitate de 1 la 1000 că ar putea fi acest exercițiu, faceți un pix cu numele clientului gravat pe el. În timpul interviului când ajunge momentul în care vi se va cere să-i vindeți un pix, puneți pixul oferit de angajator în buzunar, îl scoateți pe cel gravat și îl transmiteți cu un mesaj scurt și ferm.
    Pentru că ne place să ne surprindem clienții, vrem să vă oferim la același preț un pix deosebit. Meritați tot ce e mai bun, iar noi vom face totut pentru a vă fi utili.
    Șocul e garantat.

De fapt, indiferent de modalitatea pe care o veți alege pentru a vinde acel pix, ideea exercițiului e în alt ceva. Vânzările sunt comunicare. Iar comunicarea înseamnă intrarea ușoară în contact și discuții libere cu orice potențial client în orice condiții.

Înainte de a începe vânzarea sau prezentarea pixului, indiferent de scenariu, e necesar să înțelegeți necesitatea clientului. Iar dacă această necesitate nu este, o veți crea.

Și încă un detaliu: sunt companii care nu au nevoie de prea multă inițiativă și prea mari abilități. Ei au nevoie de un angajat care să nu fie peste medie. Dacă înțelegeți că interviul este în așa circumstanțe și vă doriți acel job, fiți în starea dorită de ei.

Share Button
5865 Total Views 7 Views Today