Ce nu știu unii despre ele

Share Button

Arta de a face un business cu parteneri este îndeajuns de frământată de multe articole și cărți. Și fiecare din ele vin cu propria partenerirețetă a succesului garantat.
Despre ele, parteneriate, vorbesc mulți.

Însă viața bate filmul.
Multe afaceri sunt duse de către doi sau mai mulți parteneri.

Cum se găsesc asociații?
Unii încep o afacere în parteneriat pentru că „tu ai ideea, eu banii”. Alții o fac pentru că „dacă vom fi în doi, vom trece mai ușor peste problemele ce pot apărea”. Mai sunt și din cei care zic „dacă tot ne înțelegem așa bine ca prieteni, hai să facem o afacere împreună”. Despre ultima variantă se spune că „O prietenie în urma unui parteneriat în afaceri are mai mari șanse la viață decât un parteneriat în urma unei prietenii”.

Prima experiență serioasă și ultima la număr, de parteneriat, pe care am avut-o m-a învățat multe.

Încerc să redau doar câteva idei din cele ce am reușit să urmăresc:

  • Fiecare din noi, ca om, are calități bune și mai puțin bune. Fapt.
  • Din prima zi erau profeți din extern care știau că „lucrurile la voi nu vor merge”.
  • …Ideea e că ei nu știau ce planuri avem noi. 🙂
  • Sunt destui „sfătuitori” care nu vă vor împreună – tineți în față scopul.
  • De fiecare dată când avem dispoziție se nasc idei geniale.
  • Lucrurile mărețe au fost făcute ușor și neașteptat.
  • Îți trebuie multă tărie de caracter să spui în față unui partener ceea ce crezi despre el.
  • Dar și mai multă înțelepciune să asculți acea părere.
  • Când unul din parteneri nu are chef de vorbă, ședința e mai bine să fie amânată.
  • Când unul din parteneri nu are încredere în echipă, dacă nu se reușește resuscitarea, închide afacerea.
  • Dacă cineva din parteneri are o părere, până nu o testezi, nu ai vreun drept moral să o judeci.
  • Productivitatea unei echipe de parteneri este direct proporțională cu fericirea fiecăruia din ei pe plan personal.
  • În orice echipă de parneteri trebuie să fie un șef. Nu doar formal, dar și care își asumă deciziile.
  • E imposibil să fie toată lumea mulțumită de discuție. Dar cel mai mult contează rezultatul.
  • Ca să fii partener e important să știi să comunici. Asta înseamnă să știi și ce înseamnă tăcerea.
  • Scopul scuză mijloacele, dacă aceste mijloace nu afectează sănătatea și psihicul cuiva din echipă.
  • Este minunat dacă partenerii au cât mai puține lucruri-abilități comune. Doar așa au atât de multe de învățat unul de la celălalt (dacă le ajunge înțelepciune).
  • Durata parteneriatului nu contează la fel de mult pe cât e de important ceea ce ai învățat din el.
  • Fiecare membru al echipei poartă responsabilitate în egală măsură pentru durata și calitatea „vieții” acestui parteneriat.

Acesta poate fi considerat un mesaj de mulțumire și recunoștință partenerilor mei de business Olga Țăpordei și Alina Andriuță, care, cu sau fără intenție, mă ajută să cresc zi de zi.

Lido Anthony «Lee» Iacocca, fost CEO Chrysler, spunea: Nu contează direcția corabiei atâta timp cât pe ea sunt oamenii potriviți. Despre parteneriat este absolut valabilă afirmația.

Share Button
4170 Total Views 1 Views Today