Ce au aflat speakerii BIZPOWER

Share Button

Secretul unei prezentări de succes nu este în ceea ce vrei spui, ci în ceea ce va auzi publicul. Iar el este un judecător cum nu mai găsești.

Acum o săptămînă, la Chișinău, s-a încheiat cea mai mare conferință de business din Republica Moldova. Iar formularea “Cea mai bizpowermare…” nu e un instrument de marketing, ci o realitate. Or, în afara faptului că în sală se aflau peste 500 de participanți, pe scena acestei conferințe au perindat peste 50 de speakeri. Iar de aici vom intra un pic în detalii. Pentru că anume acestor minunați oameni (și celor care vor mai fi) le este dedicat acest articol.

Experiența pregătirii viitorilor primari, a oamenilor de afaceri sau a celor care urmau să stea în fața publicului sub diferite motive, m-a ajutat mult în pregătirea concomitentă a unui număr mare de speakeri, mai întâi pentru conferințele TEDx Chișinău, iar mai apoi și pentru conferința BIZPOWER. (Corect ar fi să menționez că pentru conferința BIZPOWER cuvîntul “pregătire” sună prea tare, pentru că pînă la urmă a fost o comunicare telefonică, în marea majoritate a cazurilor, făcută de colegii mei Nadejda Dimitriu și Dumitru Slonovschi).

Însă ce am reușit cu siguranță să observ din tot acest eveniment, aș vrea să punctez în cele ce urmează; scurt, clar și la subiect.

  1. Atunci cînd ești invitat la un eveniment în calitate de speaker, “aerul” tău de expert și/sau om de afaceri rămîne pe planul doi. Publicul e flămînd după informație, nu de regalii și mofturi.
  2. Îndată ce ți-ai dat acordul de a participa în calitate de speaker, începi pregătirile de acel discurs. Și nu te minți că ai mai făcut-o de sute de ori și că mai ai timp pentru pregătiri. Practica spune că nu îl vei avea.
  3. Colaborează cu organizatorii evenimentului maxim posibil. Ieși la contact de fiecare dată cînd ai nevoie sau cînd ești căutat. Disparițiile tale din vizor și nerăspunsul la telefon, fac gazda evenimentului să își pună întrebări vizavi de seriozitatea ta în calitate de viitor speaker.
  4. Invitațiile la asemenea conferințe sunt nu doar un plus valoare evenimentului în cadrul căruia ai calitatea de vorbitor, dar și o posibilitate reală ca să te cunoască publicul și să crești în fața lor ca personalitate/vorbitor (sau să cazi, în cazul unei prezentări prost pregătite).
  5. Atunci cînd organizatorii dau niște termeni limită pentru prezentarea informației și/sau a materialelor PowerPoint, nu o fac din moft, ci din necesitatea pregătirii și verificării acestora. Respectă-le munca.
  6. Fie că ești primul sau că ești ultimul speaker din panel, ia-ți timp de rezervă și încearcă să ajungi cu cel puțin 30 minute înainte de începere. E bine să îți cunoști colegii de “luptă”, iar organizatorii să îți dea detaliile necesare. Plus că se mai poate întîmpla să lipsească cineva și atunci orarul poate să se modifice nu întotdeauna în favoarea întîrzierii tale.
  7. Fă-ți timp să îți asculți colegii. Ia notițe. Citează-i. E un detaliu care te ridică automat în ordinul speakerilor profesioniști.
    bizpower leogrand
  8. Dacă ai o prezentare de 15 minute, evită partea prea lungă de salut, mulțumirile pompoase pentru organizare și descrierea CV-ului. Cei din sală așteaptă conținut, valoare.
  9. Implică publicul prin orice formă posibilă: întrebări, exerciții, ridicări de mâini. Comunică cu ei, nu doar le vorbi. Și aici e o diferență în noțiuni.
  10. Fii flexibil la orice schimbare, chiar și cea care este în defavoare ta. Tribuna poate să lipsească, microfonul să nu funcționeze sau materialul video să nu pornească. Este imposbil de prevăzut totul în prezentările publice.
  11. Adu cu tine experiența și istoriile de viață. De lecții publicul are parte din cărți și la scoală. Marea greșeală la acest capitol în cadrul conferințelor era că un om plin de istorii de succes încearcă să teoretizeze niște lucruri sau să citeze niște autori.
  12. Fii liber în exprimare, însă ține cont de așteptările publicului. Și aici e important ca în momentul în care ai primit invitația să și întrebi ce exact se așteaptă de la tine și care trebuie să fie rezultatul prezentării tale.
  13. Fii punctual. E simplu.  Cei din sală au în față o agendă și fiecare cuvînt spus de tine după expirarea timpului este îndreptat deja împotriva ta. Nemaivorbind de reacția colegilor de panel din ale căror timp ai furat.
  14. Cere un feedback după discurs. Unul profesionist, nu doar de încurajare. Unul care să îți permită ca la următoarea conferință să fii mai bun. Mult mai bun.

 

Prezentările bune există. Discursuri istorice, la fel ca și oratorii de excepție, deasemenea.

bizpower_aplauze

Însă toate acestea au ceva în comun: PREGĂTIREA, PASIUNEA și DORINȚA DE A ÎMPĂRTĂȘI!

Un mare mulțumesc vreau să spun tuturor speakerilor conferinței BIZPOWER!

Știu că nu e ușor să te pregătești de discursuri cînd în companie lucrurile ard. Însă, ușor-ușor, e timpul să împărtășim cu lumea istoriile de succes și exemplele practice care vor încuraja alte persoane la noi realizări. Pentru că, după cum spunea nu o singură dată coorganizatoarea conferinței BIZPOWER, Alina Andriuța: It’s time to share!

Oratorie plăcută și pînă la noi întîlniri!

Share Button
1241 Total Views 1 Views Today