BUSINESS Public Speaking?

Share Button

Prezentare în fața partenerilor,  colegilor sau angajaților, raport în fața șefilor, conferință de presă în fața jurnaliștilor, discurs în fața oaspeților la conferință…business public speaking

Oricare din aceste situații și încă multe alte zeci, fac din orice om încrezut și plin de experiență un copil care spune o poezie prima dată la un matineu.

Emoții, transpirație, gânduri încurcate și gesticulație necongruentă. Totul trădează un singur lucru – lipsa controlului asupra emoțiilor.

Dar cum se întâmplă că unii speakeri pot fi atât de siguri și convingători, iar alții nu?

Sunt câțiva factori care garantează o prezentare de succes în orice condiții „climaterice”.

Primul din listă este PREGĂTIREA discursului. Cât de straniu nu ar părea, dar este cel mai important în listă.

Ce înseamnă această pregătire?

Timp: e necesar să înceaptă informarea pentru prezentare exact din momentul în care am aflat despre data și ora ieșirii noastre pe „scenă”.

Informație: tot ce poate să ne ajute la pregătirea discursului trebuie să fie notat într-un carnet sau Note din telefon. Adunăm toate gândurile, citatele, cifrele și părerile, fără filtru.

Vizualizare: toate acele idei, infomație și gânduri adunate trebuie vizualizate. Ce înseamnă acest lucru? Pronunțare, repetarea lor, e necesar să simți ceea ce vei spune. Numai așa publicul va avea parte de un discurs convingător, din inimă, nu din minte (ceea ce e absolut valabil și pentru discursurile business).

Repetiție generală: momentul în care toată prezentarea cap-coadă va fi livrată în fața membrilor familiei, prietenilor sau colegilor de birou, pentru a înțelege durata reală, momentele cheie și lucrurile de îmbunătățit.

Întotdeauna avem tendința ca lucrurile mai puțin plăcute să le amânăm, iar cele care ne plac să le facem în primul rând.

Prezentările fac parte din prima categorie. Și de aceea sunt lăsate în ultimul rând.

Dacă ziua în care ar trebui să ducem un discurs ar fi ziua în care plecăm într-o vacanță, care ar fi momentul în care am începe pregătirile?

De mai multe exerciții și exemple practice puteți avea parte la un training nou ca teme și ca abordare – BUSINESS PUBIC SPEAKING, care are loc foarte curând.

Detalii le puteți găsi pe acest link >> http://orator.evenda.md/?ref=blg

Dacă a fost utilă această informație, spune și prietenilor printr-un share.

Oratorie plăcută!

Share Button
577 Total Views 1 Views Today