Adevărul despre CONCURSURILE pe Instagram

Share Button

Acest subiect în ultimul timp a luat o amploare mai mare decât Antenele 5G și vaccinul de COVID19.

În articolul de astăzi voi prezenta punctul de vedere din perspectiva a 3 roluri (Sponsor,Organizator,Participant), cu toate avantajele și dezavantajele.

SPONSORII – cei care plătesc pentru a beneficia de numărul de urmăritori promis în concurs.
Aceștia ar fi de câteva categorii:

1. Cei care își doresc o cifră mare și frumoasă în Instagram.

Cum nu poți interzice machiajul sau operația plastică, la fel nu poți interzice unui om să îi arate bine contul de instagram cu număr de urmăritori.

2. Cei care își doresc să monetizeze contul prin a vinde produse sau servicii noilor urmăritori.

Este important să poți propune la toți urmăritorii noi veniți, informație de calitate și interacțiune prin implicare. Dar e și mai important să poți propune în mesaj privat ceva gratuit (voucher, descărcare gratuită a unui material sau bonus la ceva). Acest exercițiu îți va permite ca ulterior să le vinzi ceva.

Exemplu: Un salon de frumusețe propune tuturor celor noi înscriși un Voucher. Din 10.000 vor dori să beneficieze de voucher 100, din aceștia vor veni 50, iar din 50 vor reveni a doua oară să achite ceva doar 10. Fiecare din ei vor achita câte 200 lei. Dar să nu uităm că dacă rămân mulțumiți de servicii, ei vor reveni. Presupunem 50% din ei vor rămâne clienți fideli. Fiecare din ei pe an îți aduc câte 2000 lei x 5 = 10.000 lei. Pe lângă faptul că despre tine au auzit cel puțin odată 10.000 de persoane, ai parte și de noi clienți.

Da, minim 30% din urmăritori se vor dezabona imediat după concurs, dar ei nu sunt publicul tău țintă și e normal să se întâmple asta.

3. Cei care își doresc ulterior să facă bani organizând la rândul lor concursuri.

ORGANIZATORII – Persoana sau grupul de persoane care adună sponsorii pentru concurs.

Aceștia stabilesc un premiu (bani, mașină, apartament) și anunță potențialii sponsori despre beneficii (numărul de followeri noi după concurs) și costul participării. Acesta variază în funcție de premiul pus la bătaie și numărul de urmăritori promiși.

Costul poate varia de la 50 de euro până la 2-3000 euro.

Durata concursului este de maxim 2 săptămâni.

Dacă vorbim despre un concurs premiul căruia este un automobil, prețul căruia este de 10-15.000 euro și avem 90 de sponsori, care urmează să achite câte 1.000 euro, atunci… majoritatea ar face calcule simple și… ar spune câtă nesimțire să faci așa bani, atât de repede. Eu aș spune doar:

Este dreptul fiecăruia să încerce un nou mod de a face bani. Și e dreptul tău să mergi sau nu pe mâna lor. Dar nu ai nici o obligație să îi critici.

Despre costurile ascunse ale concursului se vorbește mai puțin. De exemplu nu toți cei 90 de sponsori au achitat bani. Unii sunt pe barter pentru servicii, alții sunt prieteni ai organizatorilor. Mai sunt bugete de promovare a concursurilor și premii intermediare pe perioada concursului. Adică din 90 de sponsori, au achitat de facto 70 preț integral. Încă 15.000 euro pentru premiu, plus alte premii 3000 euro, plus promovarea 2000 euro.

Curat ar rămâne 50.000 euro în cel mai bun caz, bani care îi aparțin unui organizator sau se împart în grupul de organizatori.

Despre legalitatea organizării, impozite sau alte aspecte ar fi bine să se ocupe organele competente. Pentru că ceea ce observăm din reacțiile publicului, nu deranjează atât de mult eficiența sau lipsa acesteia din concursuri, ci anume partea legală.

PARTICIPANȚII – Persoanele care dau follow la toată lista sugerată de organizatori, pentru a fi unul din potențialii pretendenți la premiul mare.

Cum nimeni nu poate să îți interzică să crezi în Dumnezeu, Alah sau Energie, la fel nu îți poate interzice să crezi în noroc. Și cum nu te costă decât să urmărești o listă de persoane sau companii, pe lângă faptul că ai putea avea premiul, mai poți găsi niște conturi utile de care înafara concursului nu aveai cum afla.

După concurs, oricine se poate dezabona de la conturile care nu îi sunt interesante.

Câteva concluzii importante:

  1. Merită să participi în concursuri dacă știi exact cum vei monetiza pe parcurs și după noua ta audiență.
  2. Pentru brandurile mari concursurile sunt mai mult o posibibilitate de a crește vizibilitatea, cu condiția implicării auditoriului și cu riscul de a pierde din engagement.
  3. Companiile care au produse sau servicii cu cecul mediu sub 100 euro, au șanse mai mare la monetizare.
  4. Engagementul contului după concurs va scădea. Instagram va reacționa negativ la mass unfollow. Va fi necesar să muncești mai mult ca să revii la implicarea de până la concurs.
  5. Tot ce ți se poate garanta într-un concurs este doar numărul de urmăritori. Restul depinde de tine.
  6. Este mai eficient să participi în concursuri unde se garantează mai puțini urmăritori. În așa fel vor fi mai puțini care dau unfollow după și algoritmul Instagramului nu va fi atât de dur cu contul tău. Plus, vei reuși mai ușor să îi implici pe toți. Deci, mai bine 5 concursuri de câteva mii, decât unul de 30-50.000 de followeri promiși.
  7. Dacă nu ești nici organizator, nici sponsor, nici participant, criticile tale sunt absolut inutile.
  8. Dacă ești sponsor, asumă-ți toate consecințele și nu căuta vinovat.
  9. Dacă ești participant… nu toți au la fel de mult noroc. Și dacă câștigai, sigur nu ai fi criticat.
  10. Știu că nu suntem un popor care să se bucure pentru cei care găsesc noi oportunități, dar ce-ar fi să încerci și tu organizarea unui concurs?!
  11. Cei care o fac au depus un efort (timp, bani, abilități) pentru a aduna o audiență căreea să-i vândă aceste concursuri. Nu s-a trezit nimeni astăzi și din nimic a primit așa un business cadou.
  12. Este posibil să crești organic un cont pe instagram, făcând postări calitative, consecvent și cu multă implicare. Dar un anumit public nu va ajunge niciodată la tine pentru că nu te-a căutat.
  13. Cei mai „câștigați” în urma acestori concursuri sunt organizatorii, apoi participanții și la final sponsorii.
  14. Internetul e plin de conținut OBIECTIV despre concursurile pe Instagram. Informează-te, analizează și decide singur.

În format video, acest subiect poate fi privit AICI.

Dacă faci un share, prietenii tăi vor cunoște realitatea obiectivă de după culise, iar eu îți voi fi recunoscător.

Share Button
1247 Total Views 1 Views Today